Η ΘΡΑΚΗ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. ΑΜΦΊΣΗΜΕΣ ΔΙΑΠΙΣΤΏΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ.
«Η Θράκη στη γλωσσική και λογοτεχνική εκπαίδευση. Αμφίσημες διαπιστώσεις και προβληματισμοί»
Η Λέσχη Αλεξανδρουπολιτών και το Ιστορικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης, στα πλαίσια του εορτασμού των «Ελευθερίων», διοργανώνουν ομιλία με καλεσμένη την Καθηγήτρια στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης κ. Μαρία Δημάση με θέμα «Η Θράκη στη γλωσσική και λογοτεχνική εκπαίδευση. Αμφίσημες διαπιστώσεις και προβληματισμοί». Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη, 8 Μαΐου 2019 και ώρα 20:00, στο Ιστορικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης.
Σύντομη περίληψη ομιλίας
Με αφετηρία το θεωρητικό πλαίσιο για την οικοδόμηση αρχών και πρακτικών σχολικού γραμματισμού, καθώς και τις σκέψεις ότι η «ιδεολογική» λειτουργία της γλώσσας είναι αναμφισβήτητη και ότι κατά τη διδασκαλία της γλώσσας και της λογοτεχνίας τα περιεχόμενα μάθησης καλούνται να ικανοποιήσουν και στόχους αξιακούς, μελετήθηκαν τα αντίστοιχα εγχειρίδια του/της μαθητή/τριας για το Δημοτικό Σχολείο, το Γυμνάσιο και το Λύκειο, καθώς και τα βιβλία με τα οποία διδάσκεται η ελληνική ως δεύτερη γλώσσα στο μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο με σημείο αναφοράς την παρουσία της Θράκης και των ανθρώπων της. Της Θράκης ως γεωφυσικού χώρου, ως ιστορικού χώρου, ως χώρου μνημειακών αποθεμάτων και πολυπολιτισμικών συνυπάρξεων και αναχωνεύσεων, κατά το παρελθόν αλλά και σήμερα. Τα ευρήματα αποτελούν σημείο αφετηρίας ενός διαλόγου για τη διαχείριση της περιοχής στο πλαίσιο των διδακτικών περιεχομένων.
Βιογραφικό σημείωμα
Η Μαρία Δημάση έχει σπουδές στην παιδαγωγική και τη διδακτική. Ασχολείται με τη μεθοδολογία της διδασκαλίας της γλώσσας και της λογοτεχνίας, με την έρευνα των σχολικών εγχειριδίων της Ελλάδας και των Παρευξείνιων Χωρών, με τη γλωσσική πολιτική και τη γλωσσική παιδεία στην Ελλάδα, καθώς και με τη θεωρία της λογοτε-
χνίας και τις πολιτισμικές σπουδές. Ειδικότερα, το ερευνητικό της πεδίο αφορά την ιστορία του γλωσσικού μαθήματος και τα διδακτικά εγχειρίδια της γλωσσικής διδασκαλίας για την ελληνική γλώσσα στον ελλαδικό χώρο αλλά και στην Τουρκία, καθώς και τη διδασκαλία της πρώτης ανάγνωσης και γραφής για την ελληνική και τις παρευξείνιες γλώσσες. Το ενδιαφέρον της επικεντρώνεται στη μελέτη των ιδιαιτεροτήτων της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης σε μουσουλμάνους ενηλίκους της Θράκης και σε αλλοδαπούς και νεοπρόσφυγες μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η διδασκαλία της λογοτεχνίας και της παιδικής λογοτεχνίας, με σημείο αναφοράς τους σκοπούς της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, αποτελεί ένα ακόμα πεδίο της επιστημονικής της ενασχόλησης, καθώς και η συγγραφή έργων τα οποία εντάσσονται στο χώρο της παιδικής λογοτεχνίας και υποστηρίζουν την κατάκτηση του γλωσσικού γραμματισμού (http://utopia.duth.gr/~mdimasi/index_htm_files/cv_dimasi.pdf).
Είναι Πρόεδρος του Τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών του ΔΠΘ και Διευθύντρια του Διακρατικού, Διαπανεπιστημιακού, Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ψυχοπαιδαγωγικές, διδακτικές και διαπολιτισμικές προσεγγίσεις στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες».
Την ομιλήτρια θα προλογίσει ο κ. Κωνσταντίνος Κ. Χατζόπουλος, Ομότιμος Καθηγητής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
Όλες οι ημερομηνίες
Υποστήριξη από iCagenda